Jalan Berliku Menanti


Dah dua tiga hari berlalu pilihanraya kecil Permatang Pauh.Nyata seperti andaian ramai Datuk seri Anwar Ibrahim menang mudah.Kini cita-cita pertama sudah digapai.Kita lihat pula agenda keduanya.Sejauh mana kemenangan yang pertama untuk meyakinkan MP yang lain untuk `lompat-melompat`.

Namun ini tidaklah mustahil bagi seseorang yang sentiasa optimis untuk medapatkan sesuatu.Bagi UMNO ..mereka sedang mengalami zaman kejatuhan yg dahsyat.Jika tidak ditangani segera maka kemungkinan UMNO akan hanya tinggal sejarah.Jika UMNO mahu terus berkuasa maka mereka perlu membuang perjuangan bangsa.Saya tertarik kata Dr Burhanuddin Al Helmy yang mengatakan bahawa jika malaya merdeka maka semua penduduknya wajar di gelar MELAYU.Dengan kata lain semua bangsa diberi hak yang sama..

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *