Anda bertanya..Saya menjawab.. : )

CEMERLANG


Anda: Cemerlang itu apa?

Saya: Cemerlang ertinya berjaya dari segala sudut dalam pekerjaan seharian baik study hingga lah sebagainya.


Anda: Camner nak cemerlang?


Saya: Join jemaah.Means buat gerak kerja islam dengan ikhlas.Join usrah.


Anda: Saya dah join jemaah/persatuan islam tapi study teruk?kenapa ya?


Saya: Pertama: tengok macamana kamu urus masa.kerja jemaah dan study kedua2nya adalah penting.Seimbangkan dan cemerlangkan kedua2nya.Jangan abaikan salah satu pun.
kedua: Berterusan/istiqamah dalam membuat gerak kerja islam dan juga study.Arrange masa dengan betul.
ketiga: Amalkan membawa buku kemana sahaja.Budaya ilmu dititik beratkan.Tak kisah lah buku ilmiah ker..buku haraki ker..yang penting berguna untuk anda.Baca bila ada kelapangan.Contoh: masa nak tunggu meeting ker.tengah tunggu penceramah ker.


CINTA


Anda:Macamana plak tentang cinta?


Saya: Cinta itu fittrah.Semuaorang merasainya sebagai manusia.


Anda: Camner ngan pasangan?


Saya: Carilah yang mencintai Allah lebiih dari anda.Bila anda mencintainya,anda rasa die memberi dorongan lebih lagi untuk anda mencintai Allah dan rasulnya.Dan anda akan terus istiqamah dalam gerak kerja islam.


Anda: Camner caranya saya ingin bercinta?


Saya: Pikir sendiri..hehe..-cop(setel)(jika masih belajar dan tak mampu)----tunang -----kahwin.


Anda: Yer ker ni?


Saya: Ini pendapat sahaja.Anda kene baca banyak buku pasal tu klu nak tahu.Saya suggest buku AKU TERIMA NIKAHNYA-Ust. Hasrizal dan INDAHNYA CINTA-Dr. `Aidh Abdullah(penulis buku La Tahzan).Sekian celoteh di pagi Khamis (25 ramadhan 1429)




PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *