Seks dan isu hangat dunia hiburan


Seks sudah menjadi santapan remaja kini bagi menggantikan santapan rohani.Itu ayat yang dapat saya ungkapkan.Pengan gejala seks sudah merebak ke akar umbi masyarakat terutama golongan remaja merdeka sekarang.Peluk,cium,aksi lucah,bogel dan banyak lagi aksi-aksi luar biasa sudah menjadi mainan remaja sekarang.Apa yang dapat kita sumbangkan selaku orang yang memahami akan agama?Berzikir di surau-surau atau perlu kita bertindak lebih agresif?


Dunia hiburan atau dunia galmor sememangnya menjadi rujukan dan ikutan semasa remaja sekarang.Perkahwinan Mawi-Ekin menghiasi dada akhbar sekarang.AF,Malaysian Idols dan banyak lagi perkembangan dunia hiburan yang tumbuh dan maju dalam kelajuan sangat pantas.Remaja sudah mula terikut-ikut dengan gaya atau style idol mereka.Kalau pembawaan yang dibawa oleh artis adalah dengan akhlak yang terbaik,alhamdulillah.Namun yang jadi adalah terbalik.Dengan budaya kuning,gaya pemakaian menjolok matanya sudah cukup menjadikan remaja terikut2 dengan mereka.So sebagai renungan kita bersama .Mari kita fikir apa yang telah kita lakukan untuk remaja-remaja seumpama ini.Apa yang telah kita buat untuk mereka ini?Tepuk dada tanya iman...
Share on Google Plus

About Zul k

Menulis adalah satu hobi. Permulaan untuk mengasah bakat agar memberi manafaat bagi yang memerlukan. Jangan segan untuk berkongsi. Semoga setiap perkongsian ini memberi manafaat untuk anda.

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *