Aku BUDAK KELANTAN


Salam.Petang yang bahagia ini aku ingin bercerita sikit.Kalau ikut tajuk maka macam filem baru pulak BUDAK KELANTAN.Tapi sedih betul, sebab tak dapat den nak nengok triler cite tu.


Aku budak kelantan yang memang dari dulu tak ramai kawan dari negeri sendiri.Sejak keluar dari bumi serambi ke kota metrapulus KL..member-member kebanyakannya adalah dari negeri lain.Tak hairan lah aku boleh la sikit-sikit cakap jawo dan belajar cakap nogori.haha.seronok pun ada.


Sehinggakan orang memang ingat aku ini anak perak.ntah aper la salsilah sampai ke perak pulak.ke jodoh ngan orang perak..kua3.Di pihak kelantan pula,member-member cakap aku sombong.Ntah la.Mungkin tak kawan sangat ngan dorang.Tapi tanggapan itu salah.Tapi tak per la.Biarlah mereka menilai kerana mereka juga punya hak.


Hidup dengan penuh ceria ku kira sangat bahagia.Pada kawan-kawan yang ada kawan ngan orang kelantan perlu beringat sikit beberapa perkara.Pertama..tak semua orang kelantan suke guna perkataan `nate`=`binatang.Bagi aku kate2 ni cukup pedih dan kami memang tak pakai.So tak yah la guna untuk bergurau kerana kata2 keji dilarang dalam islam.Satu lagi..tak best la kalau main tampar2 belakang.Gurau la konon.Macam tampar kepala `pak pie` dalam nana tanjung.Budaya tu memang ta der kaitan ngan islam pun.


Ni jer la sedikit celoteh.Tapi aku masih BUDAK KELANTAN dan pasti selamanya aku budak kelantan walau kau campakkan aku kemana sahaja.Aku tetap BUDAK KELANTAN yang akan adapt dengan sume tempat.


TETAPKAN AKU YA ALLAH DI JALAN MU BUKAN KERANA AKU ANAK BUAH TOK GURU,BUKAN KERANA AKU BUDAK KELANTAN TAPI KERANA AKU INGIN MENCARI MU DENGAN STATUS HAMBA YANG HINA..


Firman Allah:


`Hai orang-orang yang beriman,sekiranya kamu menolong (agama) Allah,nescaya Allah akan menolong kamu` -Surah Muhammad ayat 7
Share on Google Plus

About Zul k

Menulis adalah satu hobi. Permulaan untuk mengasah bakat agar memberi manafaat bagi yang memerlukan. Jangan segan untuk berkongsi. Semoga setiap perkongsian ini memberi manafaat untuk anda.

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *