Final paper yang menyeksakan


Alhamdulillah.Maka berakhir juga paper bioprocess engineering.Really tough to say.No words better than that.Finishing my last paper made me really enjoy.Namun ...pengakhiran yang diharapkan dengan keceriaan dan kebahagiaan ..seolah-olah tidak menjadi.Ramuan tidak tepat dan mungkin ada kesilapan di pihak pencaturan sendiri.


Namun pengakhiran dalam keadaan tidak baik bukanlah titik noktah akhir dalam hidup ini.Bak kata si lelaki dalam penjara kepada Fahri: "ini bukan kiamat bagi mu".


Perjuangan mesti kau teruskan-kata pada diri.Hidup cemerlang tidak boleh diukur pada slip exam.Namun sejauh mana ia mendekatkan dirimu pada sang pencipta.Sentiasalah kita berfikiran positif dengan segala ujian adalah dugaan untuk menguji dan sebagai tebusan dosa yang berjuta kita lakukan.


Dan sedarlah, kebahagiaan yang hakiki bukan kecemerlangan dalam exam.Namun, anggaplah exam sebagai cabaran bagi kita untuk kita buktikan yang sebenarnya jika kita sibuk dengan apa sekali pun..pelajaran tidak kita kesampingkan.Buktikan pada mereka yang jahil yang sering menjuzukkan ilmu ini dan yang isolate kan diri dari dunia luar.MARI SAMA -SAMA BUKTIKAN.

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *