Pentingnya keduanya seiring



`Salam syeikh`
`nk tanya ,klu bernazar korbankan seekor kambing..`
`Then akhirnya nk tukar kepada 1 bahagian lembu yang mungkin 1 bahagian lembu sama nilai jer ngan kambing..boleh ker?`


Persoalan ini ditanya oleh seorang sahabat kepada saya.Bukan senang nak jawab.Bukan setakat tu memang saya tak boleh jawab sebab tak tahu.Baru sedar bahawa tak semua benda kita tahu.Kadang-kadang ego menguasai diri.Kini baru perasan sebenarnya banyak lagi yang tidak diketahui.Bak kata pepatah..makin banyak ilmu kita belajar makin banyak kita tak tahu.


Dalam persoalan tadi,klu ada sahabat yang dapat jawab silah jawab yer.Saya dah bertanya beberapa orang .semuanya tak boleh jawab.Kene buka kitab la ni.Itulah betapa pentingnya ilmu di zaman sekarang.





Kadang-kadang kita terlalu mengejar ilmu keduaniaan yang juga kita klasifikasikan ilmu islam tapi ilmu berkaitan agama islam kita tinggalkan.Mari sama-sama insaf.Bagi yang mengambil jurusan yang selain pengajian islam ,jom kita dalami ilmu islam ini.Bagi yang mengambil pengajian islam,teruskan menggali ilmu islam dan tambahkan dengan ilmu -ilmu luar lain seperti sains untuk anda menjadi lebih yakin dan bersedia berhadapan dengan bermacam jenis manusia nanti.Selamat Menambah Ilmu.
Share on Google Plus

About Zul k

Menulis adalah satu hobi. Permulaan untuk mengasah bakat agar memberi manafaat bagi yang memerlukan. Jangan segan untuk berkongsi. Semoga setiap perkongsian ini memberi manafaat untuk anda.

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *