Azam Tahun Maal Hijrah 1430


Alhamdulillah sujud syukur pada allah.Akhirnya masuk juga tahun baru hijrah 1430.Sudah 1400 lebih rasul meninggalkan kita.Kalau kita masih tercari-cari apa pegangan dan prinsip kita maka kita sebenarnya golongan yang malang.


Tahun baru datang meninggalkan tahun lama.Kenangan sudah jadi kenangan.Tinggalkan kenangan kerana kenangan kadang-kadang akan mengecewakan.


Teringat kepada satu kuliah yang disampaikan oleh seorang pensyarah keruteraan tentang azam tahun baru.Sifat atau attitude hanya beda luaran yang dilihat.Ia hasil hadaman dan kesebatian nilai-nilai dan kefahaman tentang sesuatu.Akhlak sebenarnya muncul dari kefahaman dan nilai tarbiyah pada diri seseorang.


Pada saya,untuk mengenal sahabat anda yang sebenar..lihat pada spontaneous attitudesnya.Kerana spontaneous attitudes are yourself.Jika anda suka menyebut perkataan Allah..maka bila berlku sesuatu maka itulah perkataan yang akan dotted out of your mouth.Dan sebaliknya.


Risaulah tentang akhlak kita.Jom baikinya sebagai AZAM BARU KITA.Lahirlah di tahun baru sebagai manusia baru.

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *