Indahnya Raya Korban di Kelantan



Salam.Di kesempatan ini rasanya tidak terlewat lagi untuk saya ucapkan MOGA ANDA SEMUA TERUSKAN ROH PENGORBANAN DALAM PERJUANGAN ISLAM sempena hari raya korban ini.Kelantan sememangnya terkenal dengan raya korbannya yang meriah.Nak tau tak kenapa?






Datang la sini...hehe..Sebenarnya kelantan kebanyakan korban dibuat dirumah-rumah buka di masjid macam kat luar dari kelantan.Sepanjang umur saya menjangkau 23 ni rasanya tak pernah lagi jumpa orang korban lembu @ binatang seangkatan dengannya di masjid.Itulah salah satu sebab kenapa meriah.So masa ni lah semua adik beradik berkumpul.





Saya kira sebagai orang kebanyakan,kita seharusnya merebut peluang untuk lakukan korban sekurang-kurangnya sekali seumur hidup.Kereta kat rumah sanggup plak bayar rm 300 setiap bulan tapi nak korban SEKALI setahun pun susah.Kan dah terkena tu.Disini saya post la sikit gambar kenangan yang sempat diambil sepanjang raya baru ini.





Share on Google Plus

About Zul k

Menulis adalah satu hobi. Permulaan untuk mengasah bakat agar memberi manafaat bagi yang memerlukan. Jangan segan untuk berkongsi. Semoga setiap perkongsian ini memberi manafaat untuk anda.

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *