Tiada Orang nak kat aku.....




Salam.Itulah mungkin luahan hati seorang manusia yang sudah ditelan usia yang bernama orang tua atau dengan nama yang lebih sedap Warga EMAS.Gelaran seumpama ini sedikit pun tidak menaikkan golongan ini.Malah mereka terus ditinggalkan oleh anak yang mereka asuh dahulu.


Mana anak ku seorang doktor?
Mana anak ku seorang lawyer?
Mana anak ku seorang pegawai?


Mana..mana....Itulah rangkap dalam sebuah sajak terkemuka suatu ketika dahulu.Orang tua yang membesarkan kita jangan sesekali di tinggalkan.Sedarlah wahai sahabat ku..tanpa mereka siapalah kita.Hormatilah mereka dan hargailah mereka dengan seadanya.


Jangan lah kerana sedikit kesilapannya..kita menghukumnya.Ingat pesan nabi SAW:


Dari Abu Hurairah r.a dari nabi SAW beliau bersabda:"Jangan kamu benci kepada bapamu.Siapa yang membenci bapanya, kebencian itu bererti kekafiran"


-Hadis SAHIH riwayat
Share on Google Plus

About Zul k

Menulis adalah satu hobi. Permulaan untuk mengasah bakat agar memberi manafaat bagi yang memerlukan. Jangan segan untuk berkongsi. Semoga setiap perkongsian ini memberi manafaat untuk anda.

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *