Jika kau berjiwa pendidik...



Salam ceria,


Terima kasih pada Sahabat `Syahid` yang ingatkan saya untuk mengikuti dan menonton filem laskar pelangi yang saya kira hebat dan mantap.Walaupun ianya sebuah filem keluaran indonesia..namun gap/jurang antara kita tiada makna bagi saya.


Laskar pelangi sebuah filem yang memang sesuai untuk mereka yang bergelar guru atau murabbi atau pendakwah dan seumpamanya. Dibawah ini saya selitkan thrillernya. Boleh ditonton melalui youtube. Rugi kalau sahabat tak menontonya....inilah filem..erti hidup pada memberi.





Pasti sahabat akan terpesona dek jalan cerita dan pengajaran yang penuh sarat didalamnya. Memang hebat..Buat naqib/ah boleh tengok ambil semangat dari guru-guru dari cerita ini. Bagimana sanggup memberi ilmu walaupun sudah 2 bulan gaji tertunggak....bayangkan.


Mari sama-sama menonton.


PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *