Merdeka 55

Salam bahagia,

Sebut sahaja merdeka rata-rata dari kita meri pelbagai tanggapan yang berbeza antaranya kebebasan dari penjajah, keamanan yang dikecapi mahupun kebebasan melakukan apa sahaja.

Kalau diikutkan secari kasarnya, kemerdekaan bererti kebebasan negara dari penjajah British. Merdekakah kita sebenarnya?

Merdekakah kita?

Kita merdeka secara formal atas kertas. Tetapi secara individunya tidak semua orang merdeka. Pengaruh budaya luar, pengaruh pemikiran asing menyebabkan sebilangan masyarakat masih dalam dunia penjajahan.

Lihat saja fesyen, kita hanya menjadi pengikut semasa dunia. Apa sahaja gaya yang terkini, habis semua ikut. Hidup kita ini untuk mengikut sahajakah? Bebaskan diri kita dari pengaruh budaya luar dan pemikiran luar yang kebanyakannya memberi impak negatif kepada kita.

Logo merdeka tahun 2012

 Logo merdeka PR 2012


Logo merdeka Indonesia 2012


Logo merdeka Brunei 2012
 Logo merdeka Singapura 2012

Share on Google Plus

About Zul k

Menulis adalah satu hobi. Permulaan untuk mengasah bakat agar memberi manafaat bagi yang memerlukan. Jangan segan untuk berkongsi. Semoga setiap perkongsian ini memberi manafaat untuk anda.

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik

Ada cadangan atau pertanyaan? Hubungi saya:

Nama

E-mel *

Mesej *