Erti kehidupan pada memberi


Tertarik dengan pepatah ' Erti kehidupan pada memberi` di sebuah majlis membuatkan hati terdetik dan tersedar dari lamunan.
Suatu pengertian yang sangat besar disebalik pepatah ini.Memang benar erti dalam kehidupan ini adalah bila kita sedia untuk memberi.Cuma yang membezakan adalah sejauh mana tadhiyah yang saggup diberikan.
Mungkin ada yang beranggapan tadhiyah yang dilakukan mestilah memberikan kesan yang amat besar pada kehidupan.Namun, bagiku tadhiyah hendaklah dberikan sebaik dan sebanyak mungkin berdasarkan kapasiti masing-masing.
Bagi lecturer mereka boleh menyumbang pada pembangunan islam khususnya dalam bidang ilmu masing-masing.Manakala bagi penggerak-penggerak islam ,setup sebanyak mungkin program islam (tarbiyah).Mehnah dalam perjuangan sangat banyak.Siapa yang merasa mudah dalam perjuangan maka semaklah perjuangan mu.Mungkin ada yang lompang.Kerna Jalan juang itu pahit..dan penuh onak dan duri.

Bagikan

Jangan lewatkan

Erti kehidupan pada memberi
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

Ruangan ini untuk anda menyatakan pandangan anda sahaja

PERHATIAN

Coretan Blog merupakan luahan hati penulis.Bait katanya diharap tidak mencabuli kebebasan beraksi di dunia maya dan mengasari mana-mana identiti individu.

Sebarang artikel yang diambil dari blog ini adalah sangat digalakkan dan TIDAK boleh digunakan untuk mengaut keuntungan sendiri.
Sila letakkan link blog ini untuk artikel yang dipetik